Wednesday, July 29, 2009

PuLaU PeRHeNtIaN....

Ari tu ikut trip abang nasem ke Pulau Perhentian, Terengganu Darul Iman...time tu aku ngandung lima bulan kot rasanya...first time nak gi pulau tue..memang dari dulu teringin nak ke pulau tue..akhirnya tercapai hasrat aku tue..hehehe..tak sangka yer..yer la..pegi fully support..bawa badan jek..hehehe...kitaorang bertolak malam dari penang..sampai kat jeti kat terengganu tu dalam subuh la..semayang semua..baru la kitaorang naik bot..aku ingat ker bot yang besar..sekali tengok...nah amik kau..bot laju rupanya...adoi la..cemana nak nek nie..hati berdebar...lutut bergetar...aku bukan apa..takut termuntah jek..yerla..kadang-kadang naik feri pun terasa macam nak termuntah..inikan bot yang kecik tue...adoila...tapi dengan semangat yang berkobar-kobar nak sampai ke pulau sana...aku gagahi juga kaki ku ini melangkah ke dalam bot...dah masuk dalam bot..dia suh pakai jaket keselamatan..hamik kau..dengan duk takut2 nak pakai..sekali pakai terbalik da...takut punya pasai...hihihi..ini macam punya orang ada ka....

ni ha muka orang first time nek bot laju..muka cuak pun ada..muka orang tak mandi pun ada...hahahaha masa pergi ni aku duk kat depan..melambung-lambung and meloncat-loncat siot..mana taknya...sekali bot ni melanggar ombak..aku yang duk kat depan ni la teruk..adoila..aku takutkan baby dalam kandungan ni ja...hahaha..tapi takpa...mak dia lasak..hentam sajala...setiap kali bot melambung..aku bangun sikit..tak terasa sangat la melambung dia...tengok la tue..palang besinya...macam nak jatuh jek rasanya.....

ini orang berani nie..boleh jek duk relax kat depan tue..yer la...nama pun orang laki..takkan tak berani plak kan? aku ni siap panggil abang nasem..janganla tinggalkan aku duk sorang-sorang dalam bot tue..mok cik takut ler...hahaha..bole dia gelakkan aku...bila abang nasem duk sebelah aku..tangan dia tidak kulepaskan...kugenggam rapi...mok cik takut noks....adventure pun ada rasanya...yer la...dengan mengandung gi nek bot laju...lepas tu gi berani plak duk kat depan..dah la hentakan kat depan tu kuat...

antara penumpang dalam bot tue...hehehe...nasib baik aku tak pening...rasa best oo dapat nek bot tue...laju pun laju..angin kuat..best jek..hahaha...menikmati keindahan laut..cantik sangat... masa sampai ja kat pulau tue..turun ja dari bot tue..mata dah terpukau dengan keindahan pantai dan air lautnya...fuyooo..punya la jernih...siap leh nampak ikan berenang-renang...geram btol tengok..air dia punya la bersih...memang cantik la..cantik sangat2...
aktiviti mandi kolam...abang nasem ni pantang jumpa kolam..mesti nak mandi punya..sehari tu dua tiga kali mandi kolam..lepas tu ngadu letih..yer la..berenang ni kan meletihkan..aku tak mandi..aku duk tepi-tepi juntai kaki je....

bersantai-santai di tepi pantai..sesambil menghirup udara segar...best sangat....

aku pun kan bergambar juga time santai nie.hehehe...seronok la tengok pemandangan laut kat sini...seluas-luas mata memandang..tenang jek...lagipun orang tak ramai..private island la katakan...so muka kami-kami ni je la....

otromen mana pulak nie..hehehe...macam-macam gaya abg nasem aku ni buat...tengok..air dia jernih kan..yang macam bertompok-tompok tu macam ala-ala batu karang la kot...

alololo...ala-ala macam gadis melayu main-main tepi sungai plak aku tengok..hahaha..leh dak ayat camtue?

abg nasem aku ni hepi go lucky jek orangnya...tengokla tue..besar gelaknya..dia baru lepas nyakat aku time nie...nakal kan dia...kadang-kadang nak merajuk ngan dia pun susah...sebab dia pandai amik hati..pandai buat lawak..nak marah pun tak jadi..last-last gelak...

tengok tue..macam-macam gaya duk ada..masa ni berjalan-jalan dipesisir pantai...chewah..sebelum mengambil keputusan nak mandi laut..habis berjalan..apa lagi..terjun terus la..hahahaha..dengan aku-aku pun terjun jugak..mula-mula ingat nak mandi kot tepi-tepi jek..tapi abg nasem duk panggil..lagi tengah..lagi cantik pemandangan bawah dia..btol ooii..leh nampak oo kaki kita kat bawah tue..jernih tak jernihnya la air dia...tu dah ketengah skit dah tue...

bergambar kenangn di depan pintu masuk resort....tak nampak lagi kan perut time nie...time dah mengandung lima bulan dah nie..heheheh

bergambar di hadapan resort..tembamnya aku time nie...huhu..orang mengandung la katakan...

ni masa nak balik dah..dah tak takut dah nak naik bot..dah ada pengalaman dah..hehehe...lagipun time balik ni aku duk kat bahagian belakang..so tak terasa la hentakan kuat macam datang ari tue...ish sapa la yang dengki kat kami bila bergambaq tue..ada ja tangan nak menyelit..aku kenai tangan sapa tue...hahahaha
best sangat bercuti kat sana...mmg cantikla pantai dia...kira balik tu pun duk nampak lagi la kebiru-biruan air lautnya....hehehe...lepas dari pulau tue..balik tu berjalan-jalan sekejap sekitar terengganu dan kelantan...dalam pukul 1 pagi camtu la baru sampai rumah...letih memang la letih..tapi mok cik ENJOYYYYYYYY.......
yipppiiiiiiiii

No comments: