Sunday, July 12, 2009

KeNaPa HaRuS DeNgKi...??!!

Tetiba aku terasa nak buat entry camnie lepas tengok entry tikah, sue n beberapa orang lagi... Kenapa harus dengki? kenapala kita manusia hidup di dunia yang sementara ini harus berdengki sesama sendiri...hidup jek la sesama kat donia ni..kongsi la apa yang ada..ala...bukannya lama pun..takkan la kita hidup nak menongkat langit seumur hidup plak kan?
Blog? apa ada pada blog? erm...ntahla..bagi aku aku wat blog ni untuk aku coretkan serta abadikan kenangan2 manis atau suka duka aku sepanjang kehidupan ini...so, nnt bole la anak2 cucu kita tengok kan..tu pun kalau blog ni masih ada...so tak payah la nak berdengki2 ngan orang buat blog nie...tak semua orang buat blog nak menunjuk2..itu semua atas pandangan masing-masing..hanya orang yang berhati busuk je la yang menganggap blog orang lain tue seakan menunjuk2, kalau dah tak suka takpayah la nak susah payah buat blog..takdak sapa suruh pun buat blog...bukan paksaan kay..atas rela hati yer...dan kalau tak suka orang yang menunjuk2 tak payah la baca blog orang tue...tak rugi satu sen pun...
itu jek la...
Lagi satu kan kengkawan...aku cukup tak suka kalau orang yang suka nak menciplak hasil keja orang lain..orang tu dah penat memerah otak wat cantik2..sekali ada yang ciplak..kalau dia minta izin ngan kita takpala...ni dahla main ciplak...kot 2nak minta izin ker lepas tu..takda pun..last2 kantoi sendiri...sapa yang malu...mereka dan keluarga mereka...
leh ker aku buat entry camnie...entahla...sendiri ada akal..sendiri fikir la kan...janganla berdengki2 yer.. *kawan2 tak mau lawan*.... kongsi la apa yang ada kat dunia ni..tambahan kalau kita umat islam..ya allah..tak payah la nak berperasaan PHD tue... tak gitu kengkawan... apa2 pun kita mesti HAPPPYYYYYYY.....
p/s : entry aku ni tak berniat nak menyinggung sesiapa..minta maaf kalau yang terasa (kalau dia terasa mesti dia berperasaan gitu *hehehe..lawak jek* larik! larik!).. saje je wat entry ni..sbb banyak duk dengar cerita dari kengkawan tentang orang yang berperangai camni..apa komen korang?

5 comments:

sweetheart said...

sapa mkn cili dia rasa pedas la ekk

lynn_82 said...

hehehe...gitula sweetheart...

hudadida said...

salam..hi..betui2..setuju jek..

LiNda said...

wah... tak best kan sifat dengki mendengki nie... buat penat jekkk .

btw ~ salam ziarah ~

lynn_82 said...

hudadida : btoi kan..kongsi la apa yang ada sesama..baru dunia aman

linda : memang tak best sifat camtue..btw..rajin2 la ziarah lagi..heheh