Saturday, July 11, 2009

MeNyaMbuT RaYa SeTeLah BerGeLar IsTeRi

Amboi...tajuk tak ingatkan...Menyambut raya setelah bergelar isteri...hehehe...jangan marah lagi yer..ni gambor raya tahun lepas...hehehe..serupa la jugak..godek2 pc jumpa gambar nie..so tak salah kan aku nak buat entry ni walaupun dah hampir setahun..sekurang-kurangnya adala kenangan yang boleh aku abadikan dalam blog nie...camner yer perasaan beraya dirumah mentua dan beraya setelah bergelar isteri...alhamdulilah..semua berjalan lancar..erm.. perasaan beraya dirumah mentua..erm..seronok sangat walaupun agak kekok pada mulanya..dan rindu juga terasa pada ibunda di kampung..tahun lepas aku beraya dekat cameron dulu...lepas tu baru balik penang raya keduanya...sebabnya kami wat BBQ pada malam raya kedua... perasaan beraya setelah bergelar isteri...erm...best la..sapa kata tak best kan? yerla beraya dengan orang yang kita sayang....hehehe... apa2 pun yang syahdunya time maaf bermaafan..menangis tak hengat...rindu kat kampung sama...hihihi...
dengan abang tersayang..tak sedondon la..sebabnya aku pregnant time ni..nak wat baju pun nnt dah tak leh pakai..so pakai jubah je la...
ala malu2 la plak...hehehe...
bersalaman dengan arwah bapa mentua dan ibu mentua ku.. kali pertama dan terakhir aku menyambut raya dengan arwah bapa mentua ku
Dan keesokkanya pada raya kedua kami pun balik penang...sebelum balik penang tue dah suruh kuie (adik ipar aku) pesan jagung cameron 50 tongkol untuk wat bakar2 malam tue...btolak dari cameron lebih kurang kul 4 petang camtu la..sampai kat penang dh dekat maghrib dh..sesampai semua dh settle..ayam ngan ikan dah perap..pastu ada makanan sampingan lain...jagung 50 tongkol pun sedia untuk dibakar...lepas maghrib program pun bermula..tak panggil sapa pun..sedara mara yang dekat2 umah n adik beradik yang balik beraya jek..dan yang bestnya jagung cameron yang habis dulu..sedap bangat... tahun ni bole la order lagi..hehehe
pakcik ku tersenyum manis disamping abg nasem...
perut dah kenyang..apa lagi berborak je la...seksinya ayah ku yang berkain pelikat tue..actually aku panggil dia ayah sebabnya dari kecik lagi aku duk ngan dia bila mak ngan arwah abah aku gi keja..sebenarnya dia pak ngah aku..tapi dari kecik duk biasa panggil ayah..sampai sekarang la panggil ayah...
kaum hawa juga tak ketinggalan untuk membuka forum...
dan yang letihnya tukang bakar la...hehehe
itula serba sedikit pengalaman aku menyambut raya setelah bergelar isteri...lepas ni wat entry pasal menyambut raya setelah bergelar ibu...cemana la agaknya kan? hehehe

No comments: