Friday, July 10, 2009

HaNzaLah BuAt Apa Tue?!!!

Semalam dalam pukul 8.00 malam camtue, lepas settle semua duk la main2 ngan hanzalah...dan selalunya kalau time2 macam tue kadang2 aku tengok berita..aku biar la hanzalah main dengan mainan dia..terpusing sana...tergolek sini..lepas tu menjerit...lepas tu ketuk2 mainan dia..camtu la rutin harian hanzalah kalau dia main...bila aku tengok dia kusyuk duk main ngan mainan dia..aku try la tukar chanel tv tue..aku buka astro oasis..selalunya..time2 camtu sebelum azan isyak dia akan siarkan zikir2...hanzalah ni dari kecil..kalau nangis ker, aktif sangat ke smpai aku tak larat nak layan mesti aku pasangkan zikir kat dia..nnt duduk senyap jek...suka hanzalah dengan zikir2 tue..alhamdulilah..sejuk perut ibu mengandungkan hanzalah... tapi sekarang tidak lagi...huhuhu..lepas jek aku buka channel oasis tue..berkumandangla zikir2 yang syahdu didengar..hanzalah ni yang tengah kusyuk duk main, terus diam...tapi hanya sekejap sahaja..sekarang dia sudah pandai oooo...sudah menjulur ke depan dan memusing volume sehingga habis, dan pandai plak tue..lepas habis sekuat2 nya volume tu tau pulak nak duk diam dan tersenyum kepuasan... pandai anak ayah ngan ibu nie....
tengok tu tangannya...ish2...nak gi pusing volume la tue..walaupun dihadang..tetap berjaya dirempuhinya juga....
masa ni dh sehabis kuat volume dia pasang..pandai duk diam pulak tue...menghayati bacaan zikrullah tue..alhamdulilah...

2 comments:

Cik Pah said...

warhh.. dah pandai kedepan ke belakang.. tak lama lagi dah bleh jalan lah yer..

lynn_82 said...

hahaha..tu ler pasal kak lat...mesti tak lama lagi bole jalan...