Thursday, July 16, 2009

jAdiK KaUnSeLor La PuLak....

Erm..pagi tadi..tengah kusyuk duk wat kerja..ada adik laki sorang ni datang...mengadu masalah dia kat aku...aku pun tak tau cemana dia leh datang and cerita ceriti masalah dia kat aku...masalah dia dalam kelas..masalah dia kat umah dia..dan ada la serba sedikit masalah lain..sebelum ni dia ada datang jumpa aku jugak...nak tanya pasal kelas-kelas dia..lepas tu aku pun membantu la apa yang termampu aku lakukan...so, arini dia datang bagi tau dia dah rasa 'down' nak belajar..semangat dia dah takder...kerana memikirkan begitu banyak masalah terutamanya masalah dia dalam kelas..so aku pun mengeluarkan serba sedikit pendapat dan memberi sedikit kata-kata semangat untuknya...yerlakan..kesian plak aku tengok...tak salah kita membantu kan...lepas dia cerita semua kat aku, aku nampak sedikit ketenangan di wajahnya..tapi aku tahu..hati dia masih berat lagi tue..takperla adik...jangan difikirkan masalah remeh temeh tue...masuk kelas cam biasa lepas tue..fokuskan diri anda dalam kelas...apa orang nak kata biarkanla... yang penting semangat adik untuk belajar harus ada...baru la bole berjaya dengan cemerlang...sabar yer adik...
*lepas wat sesi kaunseling tue, chewah sesi kaunseling la plak..sekali dapat surat panggil kursus Kaunseling Rakan Sekerja la pulak next week...adoila...dua hari lak tue...tetibe jek nama aku naik..ada muka macam orang yang leh membantu ke aku nie...? hehehe...ikut jerla..menambahkan lagi pengetahuan yang takde..bunyi macam best jek..nnt leh kongsi ngan korang semua.

2 comments:

sweetheart said...

saya ada mslh ni
buleh tolong tak?

lynn_82 said...

bule2..masalah apa yang saya bole bantu anda puan syeka... :-p