Monday, October 12, 2009

KaWeN...KaWeN...KaWeN...

Dalam bulan syawal nie..selain banyak rumah terbuka..ramai jugak yang melangsungkan perkahwinannya..contohnya minggu nie..dua kenduri aku perlu hadir...satu kawan sekolah aku and satu lagi sedara aku..anak makngah aku...so tahniah diucapkan kepada mereka..semoga kekal ke akhir hayat....

ni kawan aku dari tadika lagi...hehehe..nama dia azziani..dia ni pemalu sangat-sangat...sampai dulu kalau gi shopping dengan dia...barang yang dia nak beli semua suruh aku amikan and suruh aku bayarkan...pernah satu ketika dulu..time tu dalam umur 22 camtue ler...dia nak beli milo yang pack besar tue...aku pun kata la..gi la amik kalau dah nak milo tue..nak tau dia jawab apa?..dia jawab cenggini kat aku "hang pi la amik sat kat aku..aku segan..orang tengok aku beli milo hat besaq tu satgi orang kata apa plak"... aku nak tergelak pun ada..dah duit kita..ikut suka la kita nak beli yang mana pun... *awat yang hanzalah pandang pengantin tu camtue.."

hehehe..comel la hanzalah ni senyum...pada kawan aku azziani..tahniah yer...dah jadi isteri orang pun...lepas ni jangan malu-malu lagi tau...

yang ni plak abang syam..tapi aku panggil dia syam jek..anak makngah aku...berkawin dengan orang sungai petani..namanya asmidar (cam nama ogy dalam ali setan jek)..isterinya ni kerja nurse...comel kan..sepadan jek berdua....

menjeling..menjeling...aik..jangan jeling lebih-lebih....hehehehe....erm..masa ngan syam ni aku teringat satu cerita...time tue baru lepas graduate..duk mencari kerja la..aku, syam n jamil..sepupu aku sorang nie..kata ada pameran kerja kat USM..apa lagi..kami ni pun mencacak la p...sampai kat sana..tengok semua yang ada tak berkaitan langsung ngan kami..keluaq USM..singgah stesen minyak..beli jajan skit..apa lagi..ronda penang la..p Batu Feringghi..p Waterfall..p Tanjung Bunga..tinggal tak pergi naik bukit bendera ja lagi time tue...
Bila balik mak tanya la...cemana dapat ker kerja....aku cakap kat mak..dapat apa kebendanya...tak gi minta apa pun..semuanya tak berkaitan....last-last gi ronda penang...

No comments: