Tuesday, October 13, 2009

BeRjaLaN-JaLaN di CaMeRon HiGhLaNds..

Masa balik untuk berhari raya kat Cameron Highlands ari tue..aku balik awal skit..sebabnya nak berpuasa kat sana dulu sebelum raya...dah alang-alang balik awal tue...berjalan-jalan la sekitar cameron...first gi jengjalan dekat ladang teh...lepas tu gi jengjalan kat Strawbery Park Resort...

Meh layan gambor meh.....

hehe..posing skit berlatar belakangkan ladang teh yang menghijau..damainya hati...

hanzalah ngan ayahnyer plak..awat ayahnya tutop mata tue..ish..ish..

ni baru okey skit...hanzalah nak wat gaya apa tue..siap angkat-angkat tangan bagai...

Fuyooo...ala-ala gaya malboro gitue....hehehehe...anak ngan ibu sama jek...

hehee..putra aku yang sorang nie....sapa kat belakang dia tue?

"awat tue hanzalah...nak kawad p mana tue?"

"Sejuk lew ibu...."

Hanzalah : "Boleh la ibu..nak turun kat ladang teh nuuuuu.."
Ibu : "Ibu kata nehi...kabhi nehi... :-)

alahai putra ibu yang sorang nie...pandai dia posing ek...senyum skit..nak amik gambor nie...

lagi satu gaya malboro oleh hanzalah...ish,awat yang ada tangan tue...bukan apa..takut tergolek dok ja satgie..hehehe

gambor curik....

and now...kami turun plak ke ladang teh...hahahaha.....

ayah plak yang senyum lebih...anak tak pandang kamera pun...hanzalah bila dah turun ke ladang teh..tak terkata apa...terpukau kot dengan kehijauan yang ada...nak petik dauh teh tu ker hanzalah...?

tengok tue..taknak juga tengok kamera..duk asyik tgk ladang teh tue jek..huhuhu...

Ibu : "Letih oooo panjat bukit nie..adeh! adeh!...ngeh! ngeh!"

Lepas bergambar semua bagai kat ladang teh nie..abg nasem bawa kami p jengjalan kat strawbery park plak...best gak oo pemandangan dari sana....lagipun jalan dari strawberi park ni leh tembus ke pekan brinchang...kira cam shortcut gak la..abg nasem gtau kat aku..kalau jalan kot bawah nuu jem..dia ikut jalan strawberi park ni ler..tapi mak ai....jalannya sempit yang amat...kalau jalan nak turun ker pekan brinchang nuu..muat-muat sebijik keta jek..udah ler jalannya kona-kona..kejap-kejap kena tekan hon..yerla..takut bertembung dengan keta sebelah sana....

di puncak strawbery park resort..sebenarnya aku nak tunjukkan kat korang gambor istana raja pahang..leh nampak dari sini..tapi disebabkan kabus yang agak tebal..so tak nampak lew...

berposing lagi di strawberi park....

amboi seronoknyer hanzalah time nie..

merdeka!....merdeka dah lepas la hanzalah oooiii...

ni la istana raja pahang....sesekali dia datang bercuti kat sini...

balik cameron nnt nak gi jengjalan lagi lew...nak bawa hanzalah meneroka apa yang ada di cameron nie...

2 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam weh lama tak jenjalan ....abg hg org cameron ker...best la hg leh pi cameron sentiasa...

lynn_82 said...

salam weh..a'ah abang aku orang cameron..tu la pasal..balik kampung jek mesti jengjalan...lain kali leh follow nek cameron..haha