Thursday, June 18, 2009

Mak Aku MaSuk Wad...

Pada 15 Jun 2009 dalam pukul 10.3o mak aku mengadu sesak nafas..untuk pengetahuan korang mak aku ni ada asma..erm..lepas mak aku ngadu..aku tanya la mak aku nak p hospital ker tak..mula-mula tu dia taknak gi..disebabkan dia dah tak tahan sangat..dia pun bersetuju untuk ke hospital...aku tak pegi..abg nasem aku yang bawa mak aku pegi hospital BM..sebabnya..hanzalah dh tido time tu..kesian la plak nak angkat dia..lagipun mak aku kata takpe..lepas mak aku pegi..setengah jam lepas tu aku msg abg nasem tanya mak macam mana..abg gtau aku..mak dalam wad kecemasan tengah sedut gas... lepas tu..setengah jam lagi..aku call abg..abg gtau mak dh okay skit..tapi kena tahan wad jugak..erm..aku kata okayla..buat yang terbaik....janji mak sihat...so malam tu..abg nasem la yang menguruskan semuanya...balik umah dalam kul 12 malam..amik barang-barang keperluan untuk mak yang telah aku siapkan (termos, cawan, sudu, milo, gula, susu n lain2 yang perlu)..sebelum tu abg nasem belikan mak nasi goreng..sebabnya mak tak sempat nak makan malam tadi kerana terlalu penat... dah bernasib baik plak..nurse yang bertugas malam tu baik2 belaka..sbbnya izinkan abg aku teman mak aku makan sampai habis..dalam kul 1.00 pagi abg nasem sampai umah...
yang ni masa mak aku tengah sedut gas kat wad kecemasan

Keesokan harinya aku ngan abg nasem amik cuti...tengah hari tu kami pergi melawat mak..petang pun pegi juga... bawa cucu dia sekali..sampai kat wad..call kak zah..3G dengan dia sbbnya dia nak tengok keadaan mak..alhamdulilah mak bertambah sihat...nampak ok dari semalam... yang hanzalah pula..seronok kot sampai kat hospital sebabnya..dia leh landing2 atas katil ngan tok dia..hehehe

ni gambar mak aku kat spital time kami melawat dia..tengok tu hanzalah ngan tok dia.abg nasem yang control hensem...

selepas dua hari mak aku duduk kat spital..dia dibenarkan balik..alhamdulilah..dalam tengah hari semalam tu..abg nasem pegi jemput mak aku kuar dari hospital... ubat yang diberi..ya rabbi..punya la banyak..ish2... dan kepada staf nurse kat wad 10, hospital bm..terima kasih kerana menjaga mak saya sebaiknya...dan terima kasih di atas layanan mesra yang diberikan..kira aku berpuas hatila dengan layanan diaorang..best..dan kepada abang nasem..terima kasih banyak2 kerana bersusah payah dari awal hingga akhir menguruskan segala-galanya...tak terbalas semua tu..cayunk abg..chewah... (18sx) hehehe

No comments: