Thursday, June 18, 2009

iNDukSi - PaRt 1

Ni kira cita lama la..tak sempat nak update..chewah..tak sempat nak update kononnya..padahal baru jek nak berektip-ektip ngan blog nie..hehehe...aku kena gi kursus induksi ari tue..dari 15 April sampai la 25 April 2009..10 hari tue..ish2..tak sanggup eden nak meninggalkan hanzalah dan ehem! ehem!...abg nasem..hahahaha... kursus tu start 15 hb..so, kena la pegi awal sehari..14hb petang tu dh kena bertolak..sebelum bertolak..balik umah dulu..peluk cium hanzalah dulu..nangis teresak2 nie...huhuhu..bukan apa..sedih sbb mengingatkan dia kecik lagi..dh ibu dia kena gi kursus..tak leh nyusu bdn ler jawabnya..dalam kereta nk ke tempat keja..nangis tak berenti2..nasib bek abg nasem mententeramkan keadaan..hehe... bas btolak dari tempat keja dalam kul 2.30 petang...sampai dh kul 8 malam dh..sebabnya berenti banyak kali..letih la adooooiiiii..... malam sesampai tu takda aktiviti...wat pendaftaran n masuk bilik.. masuk bilik..apa lagi..terus call umah..hahaha..sekali lagi air mata mengalir dengan lajunya....huhu..nak2 ler..abg aku suh panggil nama anak..dicarinya plak ibunya nie..alahai..lagi bertambah sedih la si ibu nie...huhu..tapi selamat aku bawa juga baju anak yang tak berbasuh..kalau tak mesti demam dibuatnya...dekat dia pun aku tinggalkan baju aku yang ada bau2 aku...so perjalanan kursus tu pada mulanya agak membosankan..sbbnya..jasad aku ja kat situ..tapi hati aku ada kat umah...uwaa...masa tu hati aku menangis2..apalah hanzalah duk wat time2 camnie...alamak....sedihnya la...setelah beberapa hari berada di situ..aku sudahpun pandai mengkontrolkan diri supaya tidak teringat2kan sangat kat umah...kalau duk ikutkan hati nnt sampai ke sudah apa pun tak jadi..jd aku fokuskan kepada kursus aku ni..alhamdulilah..aku berjaya menamatkan kursus aku ni dengan jayanya..keputusannya tak tau lagi la cemana..hahaha..harap2 kawan2 seinduksi dengan aku lulus sama2..hehehe... teringat balik kawan2 kat induksi..dh mcam adik beradik dh kami nie..ye la..10 ari tu asyik muka itu je yang ditenungnya dari pagi sampai ke malam..kira kursus ni aku enjoy la... hahaha

masa ni perbincangan kumpulan..duk berbincang2..logo la ..lagu la..ish macam2 la...

ni sama jugak..perbincangan kumpulan lagi...masing2 kusyuk menyiapkan tugasan

masa ni pembentangan kumpulan..takut pun ada...semua kena bercakap..tapi lepas ni nnt ada lebih menggerunkan lagi.. 'Public Speaking"..peh lama tak wat kerja camtu..kat sini nak kena wat balik..seram siot..tapi masa pembentangan kumpulan ni, kumpulan lain tanya soalan...pastu salah sorang dari group kami kena la menjawab..dan yang bestnya..fasilitator panggil nama mengejut untuk kita jawab soalan yang diaju..sekali aku kena daaa...ditanya soalan pasal menara tu..adoila..apa aku nak jawab ni..selamat la kawan2 group aku duk backup aku..ish..kalau tak tau la..thanks yer kengkawan...

time sukaneka..time ni enjoy sangat....hehehehe

yang ni sukaneka n team building...yang teambuilding ni..fasilitator kata..kami group perempuan pertama yang berjaya naik tembok 8 kaki tu..hehehe..ni semua berkat tolong menolong sesama sendiri.. bak kata wonderpets.. 'apa yang penting? KERJASAMA....hahahahaha

ni gambor saje2 letak..dah takder kerja..haha

time ni bergambar time last...hari last nak balik..bergambar dengan group... kira2 nak wat kenangan la tue

gmbor ngan bebudak perempuan yang ada kat kursus ni..tak ramai pun..dalam 20 orang je dari 60 orang peserta....

lagi gambor konon2nya kandid..tapi tak jadi....

dan ini la yang paling digeruni sekali oleh peserta induksi... "PUBLIC SPEAKING @ PENGUCAPAN AWAW'.. menakutkan siot...tapi alhamdulilah..aku dapat 3 pembentang terbaik/idol...n ada budak penang sorang lagi.. n budak melaka sorang...kira orait la..2 orang budak penang menang..naik nama penang skit..hahaha

apa2 pun setelah kursus ni selesai..byk benda yang aku pelajari...semangat kerjasama, semangat berpasukan...alhamdulilah....pada kengkawan yang bakal pegi kursus ni..pergi la..best ooo.. ENJOYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: