Friday, August 7, 2009

SeTeNgAh HaRi Di HosPiTaL...

Ari ni aku kena bawa mak aku gi spital jumpa doktor..kan dulu mak aku penah masuk wad..so diaorang buat appointment suruh datang hari nie...kitaorang pun pegi la awal2 pagi..hanzalah aku tak bawa..tinggal kat umah kat makcik aku...bahaya la bawa bebudak kecik gi spital dengan keadaan sekarang nie...kitaorang sampai agak awal la..dan antara yang terawal jugak la...tapi sampai awal tak bermakna boleh balik awal..hehe...doktor ada hal kecemasan...kata nurse2 kat situ...ada kecemasan...doktor cuba menghidupkan orang yang tgh nazak..bole tak ayat camtue? itu bukan aku yang kata..tapi nurse kat situ yang kata camtue..tapi bagus la nurse kat situ..pandai melawak..takda la garang sesado...hehe....

hehehe..ni dah dekat kul 11 pun tak leh masuk jumpa doktor lagi..muka mak aku yang kebosanan menunggu...lupa nak bawa face mask..tutup ngan tisu je la mak yer.hehe....dalam kul 11.15 camtu baru mak aku dapat jumpa doctor...alhamdulilah..doctor bagitau paru-paru emak aku bertambah ok...pernafasan pun dah lancar...hehe...gembira ja muka emak aku...so next appointment 2 oktober 2009.... lepas dari jumpa doctor tu dah kena gi amik ubat kat farmasi hospital la...erm...dekat kul 12.15 baru settle..balik dari hospital singgah jap kedai beli lauk apa yang patut untuk makan tengah hari...

hehehe..abg nasem aku tengah tido..kesian dia..lama bebenor menunggu...sampai tertido abg nasem aku nie..terima kasih yer abang kerana bersusah payah untuk kami sekeluarga...alhamdulilah aku dapat suami macam abg nasem ni..walaupun kadang tengah-tengah malam bawa emak aku gi spital untuk sedut gas (dulu la) ..dia tak pernah merungut...dia betol-betol amik berat pasal keluarga kami...terima kasih abg....

2 comments:

Cik Pah said...

uishh,, makcik jaga kesihatan yer. suruh lah lin nih amik maid tolong jaga hanzalah , tolong masak , tolonmg ngemas.. makcik just pantau dari jauh jer..

lynn82 said...

hehe...baikla cik pah...nnt lin amik maid suh jaga hanzalah n wat semua kerja umah...hehehe