Tuesday, August 11, 2009

MaNdi MaNda di AiR TeRjUn JuNjuNg...

Last weekend kakak aku dari Selangor balik kampung..ari sabtu tu dia ajak kitaorang gi berkelah kat air terjun junjung...bukan berkelah sangat pun..saja ja bawa anak buah aku gi mandi manda..suka sangat diaorang ni kalau mandi manda...kat rumah kat selangor juz mandi kolam yang biasa je la kan..mana nak sama mandi dengan air terjun..sejuk dia lain...hehehe.. kitaorang pegi dalam kul 11.00 pagi..dalam kul 11.45 pagi dah sampai kat junjung...dah lama tak pegi sana..rasa macam jauh jek perjalanannya..betul ker jalannya..sebab makin ke depan makin hutan....alhamdulilah..akhirnya kitaorang sampai juga tempat yang dituju dengan selamat....

sesampai kat sana apa lagi..bentang tikar n buka bekal la...hahaha..tengok bebudak bertiga tue...dah tak sabar-sabar nak mandi...suh makan pun taknak makan...

nurul hasanah n aleeya sudah tidak sabar-sabar lagi..dalam hati diaorang berkata bila la aku leh gi mandi nie..sabar yer hasanah n aleeya...

tengok budak kecik nie..tinggai pampers jek..dah tak sabar-sabar juga nak turun nampak gayanya ni... "cepatla ibu..hanzalah nak mandi nie, tak payah la duk bergambar2 lagi"...

hehehe..semua sudah terjun masuk dalam air...seronok yer dapat main air...aku pun tak ketinggalan jugak...tapi juz basahkan kaki jek...

hasanah dan aleeya dah sejuk...hanzalah maintain lagi...tengok tue..betapa geramnya dia nak mandi air terjun nie..hehehe... "cepatla ayah..hanzalah nak mandi nie"..

"best oo mandi ibu..., ibu taknak join ker? tak sejuk pun..kui kui"...
hehe..tak sejuk langsung hanzalah mandi air nie...tak da menggigil langsung..seronok lagi ada la....rasanya dia dah leh bertahan kot..yer la...duk balik cameron jek..rasanya sejuk tu dah biasa baginya...<pandaila aku ni>

sudah-sudah yer hanzalah..nnt kita mandi lagi..tak leh mandi lama-lama...tengok tu dah bukak baju still nak terjun lagi...

Dalam kul dua lebih kami bertolak balik..sampai kat rumah petang tue..hanzalah bukan nak tido..yer la..ramai plak sedara mara yang datang sebabnya malam nanti kami ada buat kenduri arwah (nnt aku letak gambar ni yer)..dekat kul 9 lebih jugak la baru tido...bila selesai semua angkat hanzalah masuk tido dalam bilik....

terkangkang tidonya..letih sangat la tue...ish..ish..dah tak sedar apa dah..kacau pun dah tak layan dah...hehe..

4 comments:

nza said...

BESTNYA MANDI-MANDA KT AIR TERJUN...

lynn_82 said...

a'ah NZA..best sangat..dah lama tak gi mandi air terjun nie...hehehe

sweetheart said...

syoknya hanzalah mandi..
dah biasa ek sejuk2
hehehe
sonok tgk dia lena..

lynn_82 said...

a'ah syeka sweetheart...tahan sejuk dia nie..suka sangat ngan air... sonok kan tgk dia lena..nampak nyenyak ja..