Tuesday, August 4, 2009

OrAng TeRbAng...

Ari ni aku juz nak cerita ja la...ari ahad lepas aku gi umah mak sedara aku kat Bukit Merah, on da way balik tue atas PLUS highway..duk asyik bersembang dengan mak dengan abg sedara aku, sambil menikmati pemandangan petang dan menyusuri laluan highway tu dengan tenang tiba-tiba terpandang sebelah kiri...berdesup pegi sebiji moto di mana penunggangnya mempamerkan aksi berani mati...punya bagus mat-mat rempit ni jadi superman...terkejut beruk siot tgk diaorang terbang atas moto..gila ker hapa...tak sayang nyawa langsung anak-anak melayu kita ni..tau nak enjoy ja...tu kira first time aku tengok adegan berani mati anak melayu kita ni..selalu duk tgk dalam tv ja la...ni kira tgk live la...ada la dalam 4 biji moto yang ada superman terbang tue...kecut la perut mak yang mengandungkan diaorang tue...apa la yang mat2 rempit tu fikirkan time tue...ingat nak seronok ja kot..berdesup peginya...hilang terus dari pandangan kami...aku tak sempat nak ambik gambor sebab hanzalah tengah tido atas pangkuan aku..hehe.. kitaorang pun meneruskan perjalanan sambil duk membicarakan hal mat rempit tadi..kira-kira dalam 1 km lagi nak sampai ker tol juru..tiba-tiba jem atas highway..dalam hati dah berdetik...mesti accident nie..ntah2 mat rempit yang terbang tadi...yer la...nak ke tol juru jauh la jugak..tak kan jem orang nak bayar sampai kat sini...
tepat tekaan aku...disebelah kiri jalan nampak orang berkerumun ramai..sah memang accident...sesampai dekat orang ramai tue..nampak la budak laki sorang duk terbaring tepi jalan...muka berdarah...tapi nasib baik sedar lagi....tapi sayangnya bukan mat rempit tadi..orang lain yang kena..mat skooter kot...hehe..sebab tgk cantik ja motonya warna biru dilukis-lukis..dia accident dengan kancil..kesian budak tue..baru gi kejadian tue...dalam hati kata kenapa la mat rempit tadi tak kena, biar dia dan kawan-kawan dia sedar skit....hehehe...leh dak berfikiran macam tue..astaghfirullah..so pesanan aku kepada mat-mat rempit..udah la tue..henti-hentikan la merempit ni..tak menguntungkan apa-apa pun..ingat la mak bapak kat rumah yang bersusah payah membesarkan kita...macam mana risaunya diaorang kat rumah..fikir-fikirkanla.....

No comments: