Wednesday, August 12, 2009

KeNduRI KeNdAra..

Hari Sabtu malam ahad lepas kami buat kenduri arwah dan kenduri sempena nak menyambut bulan ramadhan yang bakal tiba nie...alhamdulilah semua berjalan lancar walaupun hujan agak lebat malam tu, tetapi tetamu tetap ramai... kali ni kenduri tak masak-masak kat umah..order lauk dari mak + ayah syeka-sweetheart kita..sedap ooo..semua kata sedap..lepas ni boleh la order lagi yer tikah ek..hehehe

.

ni ha...pemotong tembikai yang diimport dari Selangor...rajin abang ipar aku ni buat kerja dapur..hehehe

anak-anak buah dan anak sedara ku sedang bermain-main sementara menanti orang surau datang...termasuk la anak aku dalam buai tue...

kerja dah settle...tinggal menunggu orang surau datang jek...apa lagi...bukak forum la....

mengintai di balik jendela...pemalu la katakan..hahaha..orang surau dah tiba..ramai giler...penuh rumah aku..alhamdulilah...time ni hanzalah still dalam buai dan ada orang yang mengendoikan dia...aku kenal la pakcik tue..nak angkat dia tak kasi...bagusnya hanzalah nie...diam jek masa diaorang tengah bertahlil..tapi bila orang nak makan..terus bunyi suara...dia bau kot orang nak makan nie...hehehe

kat dapur plak orang perempuan penuh juga..sampai takda lorong nak jalan..tuan rumah tunggu semua habis makan baru la kitaorang makan... tapi bila tengok orang makan kita jadi syok...terus perut pun kenyang jek rasa... lupa lak aku nak amik gambor lauk pauk yang dimasak oleh mak + ayah tikah...yer la...sibuk la katakan..chewah....

2 comments:

Cik Pah said...

aku sejak dua menjak nih asyik makan tembikai jer hari hari .. nampak plak gambar tembikai tuh.. terliur lagi lah aku..

lynn82 said...

ish..kak lat..cepat2 gi cari tembikai..nnt kesian anak kat dalam perut tue kepingin nak makan tembikai...