Friday, August 14, 2009

MaRi MeNdeRmA DaRrRaH......

Semalam tempat kerja aku ada wat kempen menderma darah..so, yang ramai mendermanya adalah student... hehe..kenapa aku tak menderma yer..? taknakla aku...takutla..sebabnya teringat satu peristiwa ni..masa study dulu... teman seeport..classmate aku derma darah kat menara SAAS, uitm Shah Alam.

Cerita dia lebih kurang camni la..masa tu kitaorang dah tau yang ada kempen derma darah kat menara nuun...so masing2 bertanya la..nak menderma ker tak..dapat sijil oooo...aku time tu awal2 dah tarik diri..dalam geng kami berempat..aku, cik net, melly n kak lat's (aishifa.blogspot), hanya kak lat jek yang berani nak menderma darah..hehehe -ingat tak lagi kak lat peristiwa ni-

So berjalan lagi empat gadis pingitan ni kat menara..tetiba terserempak ngan mamat seeport , classmate kitaorang gak....tgk dia dah beratur nak amik darah..so kitaorang pun pegila kat dia..konon2 nak bagi support la...mula dia suruh si seeport ni baring dulu..lepas tu nurse tu pun memulakannya kerjanya...tak tau apa yang aku nampak ni betol ke tak tau la..jarum yang dicucuk untuk amik darah tu agak besar...mak aiiii...lagi la bertambah takut kalau aku nak amik darah ni..seeport dah tak berani nak tengok dah..penakut jugak mamat tue..hihi...lepas jek dia cucuk kat tangan seeport..laju jek darah tu melalui tiub tue...hihi..tak leh..tak leh..aku tak tahan..nanti aku pening...

so kesimpulannya, aku memang takut nak menderma darah nie semua...hehehe

ni gambor di ambil dari depan opis aku...ramai jugak yang duk menderma darah...

No comments: