Monday, September 28, 2009

JoM BaLik KaMpuNg...

Hahaha...jangan marah yer..aku buat entry nie..yerla sebelum ni beraya..mana sempat nak buat entry ni semua..kui kui kui ..macam-macam alasan la pulak...hehehe

Okay..meh aku citer skit keadaan sebelum raya...chewah.... Tahun ni aku beraya kat cameron highlands.. so memandangkan pada bulan puasa ari tu aku dan abg nasem tak balik berpuasa di sana jadi kami bercadang untuk cuti awal sedikit...aku start bercuti hari Khamis (24 Sept 2009)..

Kami bertolak dari penang dalam pukul 2.00 petang...alhamdulilah..jalan agak terkawal..kereta menghala ke selatan tak banyak sangat..cuma kereta dari selatan ke utara memang banyak gila..agaknya orang dah start bercuti and balik kampung kot..takperla...janji tak jem sudah..kalau tak jenuh la menunggu...

abg nasem tengah kusyuk memandu..kesian dia duk sorang-sorang kat depan...aku ngan hanzalah duk belakang....selesa skit kalau hanzalah nak tido....

time ni ujan lebat sangat..sampai tak nampak jalan...abg nasem bawa keta slow jek..takperla abang...pelan-pelan sudah la bawa, asalkan kita selamat sampai...

Tengok la putera aku nie..lena btol dia tido..cuba bayangkan dari kul 7.30 pagi..dah naik keta dalam kul 3.00 baru dia tido..susah bukan main nak tido sekarang...

Ish..ish..dah jaga dah..tido adala kot dalam sejam setengah..elok-elok sampai kat jalan simpang pulai..iaitu jalan nak nek ke Cameron...jaga-jaga terus tunjuk giginya tue..kui kui

Masa ni dah jalan nak ne ke cameron dah..adoila..letih sungguh..udah la jalannya bengkang bengkok..dengan hanzalah yang terlampau aktif dalam kereta..letih makcik dowh...
apa-apa pun kami selamat sampai kat brinchang umah mak mentua aku dalam pukul 6.30 petang..time sampai tue ujan lebat bangat....
Dan malam tue..hanzalah dengan lenanya tido sampai ke pagi... mana taknya..sejuknya mencengkam ke tulang sum - sum..hahaha..tak percaya tengok gambor hanzalah nie...

hahahaha..nampak kepala sajork..giler punya sejuk..nak mandi pun kena pikir dua tiga kali...kah kah kah....

No comments: