Tuesday, September 29, 2009

BeRhARi RaYa Di CaMeRon HiGhLaNds...

Tahun ni sekali lagi aku beraya di Cameron Highands.... nak tau kenapa aku beraya di Cameron lagi..sebabnya ibu mentua aku baru kehilangan suaminya yang tercinta..so taknak bagi dia bersedih sangat aku dan abang nasem ambik keputusan untuk beraya di sana..lagipun..tujuan lainnya pula adalah untuk membeli jagung cameron bagi Jamuan Raya / BBQ family aku yang akan diadakan pada malam hari raya kedua...

Minta maaf yer..gambor bermaaf-maafan kali ni aku tak sempat nak snap la..duk pegang hero aku yang sorang tue.....

apa la yang hanzalah duk wat tue...duk mengacau sepupu dia la tue (ijan)..duk nak menarik songkok orang tue.... *acik kuie (berbaju biru), awat yang duk tergaru-garu kepala tue...pening kapla ka? duit raya sudah habis kasi ka?kui kui kui...

tengok la hanzalah nie...asyik nak bergusti ngan orang jek..tadi nak tarik songkok ijan..ni duk nak tarik rambut izzudin plak...ish-ish.. "hanzalah...tak mau..tak mau..tak mau buat camtue..tak baik tau"

Alololo..izzudin tengok mak ngah amik gambor yer....

Naper hanzalah buat muka camtue..ayah suruh senyum dia gi wat muka camtu plak... izzudin tak pandang kamera pulak..actually hanzalah dan izzudin tu sebaya...cuma izzudin tua dari hanzalah beberapa bulan sahaja...izzudin ni anak abg ipar aku..
gambor curik...bila masa ayah amik gambor ni tak tau la...tengok la ibunya..punya kusyuk duk menengok gambar dalam hp...blogger tegar la katakan..chewah...
Selepas beraya kat umah, kami pegi beraya pula di umah pak uda...bapa sedara abang nasem..umah dia dekat kampung taman sedia, tanah rata...
*jom hanzalah...kita kutip duit raya*

hanzalah dan paksunya...

hahaha..tengok la gelagat hanzalah tue..nak menerkam kat makanan tue...nak-nak plak si iwan duk mengejar kat belakang.....lagi laju la dia merangkak...

tengok tue...punya la berusahanya dia nak amik makanan tue...hanzalah-hanzalah...

selain kuih raya..kat cameron dia orang hidang juga benda alah nie.. sedap jugak..yer la...kadang-kadang jemu makan kuih raya nie...

Masing-masing sudah kekenyangan...yang specialnya raya kat cameron nie..minuman yang disediakan adalah air panas...memang sedap la...sejuk-sejuk kena plak dengan teh panas...masyuk beb...

Malam tu, kami pegi beraya kat umah abang ipar aku.dia wat masakan special punya.. KFC..hehee..sori yer..tak snap gambor..bateri kehabisan...

Apa-apa pun, pengalaman beraya di Cameron Highlands memang menyeronokkan...

No comments: