Sunday, September 27, 2009

DoDoL oOo DoDoL...

Erm..lama benor menyepi..sori la yer...dah raya katakan..so blog ni kita tinggalkan untuk sementera waktu..chewah...

Sebelum berhari raya dan sehari sebelum aku balik Cameron Highlands kami sempat mengacau dodol..aku tak berapa gemar sangat ngan dodol nie..kalau makan sikit-sikit tu boleh la..tapi mak aku suka sangat kuih nie..tu yang digagahkan juga mengacau dodol nie.. penat jugak kan mengacau dodol nie...

Tengok tue...dah menggelegak dodolnya...time ni aku suka la makan...hehe..kalau dulu-dulu zaman budak-budak..bila dodol tengah dalam keadaan camni mesti berlari-lari carik daun pisang untuk letakkan dodol yang lembik atas daun tue..lepas tu makan, sedap oooo....

kali ni masak guna dapur gas..cepat pun cepat..api dia maintain jek..tapi tu la..kalau dapur gas tak bau asap..kalau bakar dapur kayu, lagi la sedap dengan bau asap tue..tapi tu la..susah nak cari kayu api sekarang...hihihi...

ni ha tukang kacaunya..tok wa dengan gigihnya mengacau dodol...walaupun umur dah 70 lebih still kuat lagi mengacau dodol..aku respek la kat tok wa nie...apa petuanya ek? nak kena amik petua nie kat dia...huhuhu

No comments: