Wednesday, December 23, 2009

CaMeRoN HiGhLanDs...

Yippiiii.... BALIK KAMPUNG lagi.... hehe...sori yer..lama menyepi... busy n buat-buat busy skit..hehe last week aku balik kampung abg nasem aku kat Cameron Highlands... Erm..udah la ujan..jalan plak jem...pelancong ramai sangat..berkurun nak sampai kat umah mentua aku kat Brinchang nun... memang mencabar btol la... so, sapa-sapa yang nak gi bercuti kat cameron..check keta anda betol-betol yer...sebabnya aku duk tengok..banyak keta duk tersadai tepi jalan..tak tahan jem kot..hik hik hik... Meh kita layan gambor meh... Sebelum bertolak...kita posing dulu...yihaaa... amboi ayahnya...control macho ek...
"Tepuk-tepuk tangan" Hanzalah seronok yer nak balik umah opah... Setelah memulakan perjalanan hampir sejam lebih..dah tiba masanya nak naik ke Cameron..masa awal-awal tu jalan agak lancar lagi...
Dengan hujan yang renyai-renyai..dan keadaan kabus adalah sangat tebal.. so, kena bawa keta dengan berhati-hati...
Eh! Eh!.. Hanzalah tolong ayah bawa keta yer.. ayah dah tak larat dah tue..dekat sejam dah tersangkut dalam jem nie...
Hehehe..leh posing lagi dua beranak ni yer...
So cute....cayang anak ibu nie...
Masa ni...kereta berjalan adalah sangat perlahan..aku rasa orang yang berjalan kaki lagi laju dari kereta...
Mencabar btol la...jem kiri kanan..memang tak leh wat apa..juz menanti ngan sabar... jalan terkedek-kedek..nak potong tak leh..sebabnya...jalan dah la bengkang bengkok, berbukit plak tue.. adeh la.. Setelah bergelumang dengan jem hampir 2 jam..kami selamat tiba di rumah mentua ku.. alhamdulilah..so malam tu tak da aktiviti sangat..keadaan kat luar pun hujan renyai-renyai.. dan cuaca pulak adalah sangat sejuk..dan seronok sekali untuk tido...hahaha.... Keesokkannya..outing jap ngan hanzalah kat area-area umah mentua.. nak gi jalan jauh-jauh macam gi ladang teh ker..ladang strawberi ker...adalah tidak mampu.. sebabnya tidak sanggup menempuhi kesesakan lalulintas itu...
Eh..ada sekeping jek gambor hanzalah outing..sebenarnya banyak lagi..nnt la aku update.. insyallah..
Ni ha..muka budak baru mangun tido...syok hanzalah tido kat umah opah dia.. mana taknya..sejuk bangat...memang syok la tido.. Akak ku dari selangor pun naik cameron jugak.. so petang tu juz pegi pasar malam Brinchang jek..itupun jalan kaki..tak sanggup nak nek keta..jalan jem teruk..nak parking pun susah..so adalah lebih baik exercise..lagipun bukan jauh pun...dekat jek..cuma nak menapak naik bukit tu yang tak tahan tue... aku tak bawa hanzalah time ni..sebabnya hujan..so takut dia demam...
Bergambar kenangan di depan balai kraftangan brinchang...
Dalam perjalanan nak ke pasar malam tue...tengok mamat ni duk main ular plak...
Sejuk sangat time nie... dengan angin sepoi-sepoinya.. aduhai lagi bertambah-tambah la sejuknya.... dan orang plak adalah sangat ramai....
Ni gambar yang sempat aku snap kat pasar malam..bantal-bantal strawberi...
Anak buah aku yang sorang ni...dah kesejukan dah...
Pokok apa nie ek..periuk kera ker...
Nurul hasanah dan hanzalah..geram jek hanzalah tengok kakak nurul main benda alah tue...
Ni gambor masa nak balik penang dah..makcik-makcik + pakcik duk menyakat hanzalah.. eh..eh.. nak jadi doktor ke anak ibu nie... siap nangis lak tue... sian anak ibu..awat yang sedih tue..
Sejuk yer anak ibu..takpe-takpe..nak balik dah...
Hehe...hanzalah buat apa tue...
Hanzalah posing plak kat sungai perak.. aku sampai umah dalam pukul 9 malam.. aduhai..letihnya la... tapi aku tetap enjoy.............

9 comments:

Jieda said...

Bestnya..teringin gak nak naik cameron tapi tak taula bila leh sampai huhuhu

lynn82 said...

hehe..jieda..naik la...
tapi jgn naik time cuti2 mesia..
naik hari2 biasa..amik cuti..gi jalan2..konfom best..kalau cuti2 mesia..peh..jem giler...

Little buzz said...

comielnyer Hanzalah nie....

lynn82 said...

tima kasih little buzz :-)

M NazriBlog said...

Mmg seronok kat sana. Tapi time cuti sekolah ni, susah la sikit. Atas jln tu, banyak kereta sangat.

Tengok anak awak happy jer. Maklum la, balik kampung.

Ok, saya rekomen sikit kat anak awak. Nak awak belikan "hadiah" kat dia.

Saya cadangkan Takaful Cerdik (tabung pendidikan utk anak awak) dari Prudential BSN Takaful.

More info : Go to Prudential BSN Takaful website atau contact saya di 019 592 6319

Azalina M.Salleh said...

wei lyn best nya kampung kat cameron... klu aku tiap2 minggu aku balik kampung....

lynn82 said...

tu la..azalina
tp nak balik tiap2 minggu..tak tahan..

zuwairiaiman said...

great blog.. gambar menarik

lynn82 said...

tq..zuwairiaiman