Monday, September 26, 2011

SuAsANa HaRi RaYa_LaSt PaRt...

Okeh..
Ni last entry untuk suasana hari raya..
Maklumla kan..dah dipenguhujung syawal..harus entrynya pun mesti yang last..

Walaupun citer tu agak basi umpama ketupat basi..
Aku tetap akan hapdet jugak okay..
Ikutla korang suka ka tak..aku tetap akan hapdet..
Sebab ini blog aku yang Punyaaaa...sapa punya? Ahmad Albab yang punya... haha...
Ish2..melalut apa ntah ler...

Dah..jom ke cerita yang sebenarnya... dan sebenarnya... (mcm lagu yuna)

Kejadiannya raya keempat...
Dahla letih berjalan-jalan ke Jeniang + Tasik Beris pun tak hilang lagi..
Bangun-bangun tido..akak aku kata.. "Jom kita gi beraya ke Lumut plak"
Dalam hati aku... APAKAH?
Bior betol...dia kata betol la..siap call cousin aku yang sorang lagi..dia pun nak join jugak..

Apa lagi..
So, di hari raya ke empat..berkonvoikan dua biji kereta..
Kami menuju ke Lumut pulak..rumah cousin aku kat sana...

Alhamdulillah..
Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 3 - 4 jam..
Akhirnya kami sampai juga ke rumah cousin aku tue..
Rehat-rehat jap..lepas tu apa lagi..
Keluar berjalan-jalan la...

Keluarga ku + cousin2 ku..
Bergambar dekat marina apa ntah..
Jetty baru nak gi pangkor..
Cantik gak tempat dia..

Gambar 4 beranak harusla ada okay...
Berlatar belakangkan navy2 punya rumah..

4 kuntum bunga...dan tiba2 ada seorang jejaka di situ...

Okeh...lepas dari marina tu...
Kami ke Lumut Waterfront plak..
Lepak2 kat situ..amik angin malam...

Ini budak yang baru mendapat kaki..
Berjalan tak berenti-renti..
Ke sana ke mari..

Tengok tue..siap nak memanjat lagi..

Hanzalah duk merenung apa la tue...
Masing2 duk wat gaya menelefon..
Duk telefon sapa tak tau la...
Tengok Hanzalah tue..butang baju pun tak mau nak butangkan..
Nak biar terbuka mcm tue..

Tido dekat lumut semalam...
Lepas tu..raya ke -5 kami balik plak ke Penang...
Masa on da way balik tu tak dak la menyinggah ke mana2..

Keesokkannya..
Ada kenduri dekat Parit Buntar..
So, Apa lagi..ke Parit Buntar dan alang2 dah sampai Parit Buntar tue..
Singgah rumah anak angkat mak aku dekat2 situ jugak..

Hanzalah dengan sinchan..
Kalut nak pegang kamera...
Mak aku bergambar dengan cucu + cucu angkatnya..

apa la diaorang duk buat nie...?

Dua beradik ni duk kalut buat apa pulak..

Kasut lagi besar dari tuan..
Budak ni memang suka sangat la kawasan macam nie...
Kawasan sawah..kejap2 nak p tangkap ikan la...
Nak amik sayur la...Macam2 hal dia..

Time ni dia ajak teman dia potong pokok...
Tue..tengok tue tangan dia konon-konon tengah memotong pokokla

Lepas gi kenduri semua..
Kami pun bertolak balik ke penang dan akak aku bertolak balik ke Selangor...

Okeh..
Selesai sudah cerita bab raya...
Akhir sekali...
Tuan Blog titipkan gambar bersama suami terchenta....
Berlatar belakangkan kebun pandan..hehe...
Suka la gambor nie...Tq along sebab amik gambar chu cantik sekali..

Sekian..

No comments: