Wednesday, August 10, 2011

GeNg MeNgaJi

Sebelum ni ..
rutin harianku dengan dua heroku  pada sebelah malam
adalah melayan kerenah dua hero ku yang bermain..
Hanzalah dah pandai bawa diri main sorang2 dah..
Adik selalunya akan main la apa yang patut..
TAPI..
yang tak patutnya....
kalau abang dia main lori..dia pun sibuk nak jugak...
Kalau abang dia naik basikal..dia pun sibuk nak naik jugak...
nasib la abg ni baik hati bagi adik main mainan yang dia duk main tu..
tapi ikut mood jugakla..
kadang2 ditolak juga kepala adik tue....
hehe..dah kena ketam batu..kikiki :)

Alhamdulillah...
Di malam bulan puasa..
Taktala abg nasem + ibu ku ke surau mengerjakan solat terawih..
aku di rumah bersama dua hero ku...
lain pulak kesahnya...

Tepat jam 9 malam..
tak salah aku ari selasa sampai - khamis kot..
aku akan bukankan hanzalah astro prima..
ada citer "Geng Mengaji"
Suka hanzalah tengok citer ni..
citer pasal bebudak gi mengaji...
tak berganjak ke mana
terbaring ja depan TV tue...
lepas tu senyum sorang-sorang...
apa yang seronok sangat tak tau la...
bila time iklan dia akan tanya...
"abis dah ka ibu" dan ku balas... "ada lagi la sayang"
dia tersenyum sambil mengangguk dan menyebut "oooooo'
begitula ayat yang ditanya bila setiap kali iklan...
pernah sekali aku kata dah abis...dibalasnya balik kat aku... "ada lagi la ibu"
 pandai plak tu..
dia tau citer ni dah abis bila last sekali keluar nama-nama pelakon tu..
time tu baru dia sebut kat aku... "haa...dah abis pun ibu...nak agi..."
dan ku balas.."sabarla abg..esok malam kita tengok lagi yer"
lepas tu terus dia bangun dan main balik...

*Time hanzalah tgk "geng mengaji" adik naik basikal.. yihaa*
Senyum lebar ja adik..

No comments: