Friday, June 4, 2010

MaRi Ke PerLIs PuLaK....

Fuuhhh...letih.... Belum pun letih balik ke Cameron hilang...dah pergi UiTM Perlis plak.. hehe...takpe-takpe..jalan punya pasal..letih tolak tepi... 2 Jun 2010 yang lepas...Pewani tempat aku buat lawatan ke UiTM Perlis... orang kata...release tension la..lepas penat buat kerja..yerla..masing-masing busy dengan minggu peperiksaannya..so, pengerusi pewani membawa la kitaorang berjalan-jalan ke Perlis... Bertolak dari sini dalam pukul 8.30 pagi dan sampai di UiTM Perlis lebih kurang pukul 10.00 pagi..laju kan driver tu bawa...hehe... setelah beramah mesra dengan Pewani UiTM Perlis... kami dibawa melawat Galeri Diraja Perlis...best ooo kat situ...seronok sangat... jom kita layan gambar... Posing jap yer...
bergambar depan kain kiswah... manala tau..satu hari nanti dapat pegi sana ker...amin...
yang ni paling best nie... bunga emas...hadiah daripada rakyat perlis kepada raja mereka.. (*pesanan untuk abang nasem* : "sayang nak camni jugak" huhu...)
bergambar depan tombak... macam pengawal ker...macam orang tahanan ja nie...
koleksi barangan perak.. cantik kan?
ni pulak..koleksi barang tembaga....
ni pula penyapu kaabah... lepas pi melawat ke galeri diraja..kami menerjah pulak ke ladang anggur...
masing-masing excited bila sampai kat ladang anggur...
aku sempat gak la bergambar dengan anggur nie.. sedapnya la... tapi anggur ni masih muda lagi..takleh makan.. kalau nak buat jeruk boleh la... Lepas dari ladang anggur...terus ke destinasi yang ditunggu-tunggu... apa lagi... PADANG BESAR shopping time.... yuhuuu................masa yang diperuntukkan hanyala dua jam sajork...sempat ker? erm...mula-mula jalan bergeng la jugak..lepas tu tengok dah macam tak sempat..masing-masing berjalan sendiri... apa yang sempat aku sambar dekat padang besar nie... hehe... 1) Kain pelikat gajah duduk untuk abang nasem - 3 helai... 2) Baju blouse untuk aku...kui kui... 3) Sepasang baju untuk hero aku.... 4) dan of course sekali..beras pulut untuk mak aku.... 5) eh ada lagi...sehelai baju lagi untuk abang nasem... Okay la tue..nak beli banyak-banyak kang kopak lak duitnyer...hehe..

2 comments:

wawa said...

Besaq ka ladang anggur tu..mcm kecik ja :)

lynn_82 said...

tu bukan ladang anggur sebenaqnya...anggur kat pejabat pertanian ja..haha..
ladang tutup..under maintenance..