Tuesday, July 5, 2011

LuRuH JaNTuNG aKu...

Kejadiannya semalam..
Dah sesiap nak balik kerja...
Tinggai nak kunci opis ja...
Tiba-tiba
dikejutkan dengan bunyi wisel...
"prit..prittttttt"
dalam hati...kenapala bebudak ni ada ko-kurikulum ari senin plak..
takpala..buat bodo lagi...
sekali lagi aku dengar bunyi wisel lagi...
ish...len macam ja nie...
menjenguk la ke luar pintu..
sekali pak guard jerit...
"TURUN..TURUN.. BANGUNAN TERBAKAR"
aku pun apa lagi..masuk balik dalam opis..
capai handbag ngan hp (sempat gi tue)
terus lari keluar..
ikut tangga tue...
dan sempat lagi nak tutup opis..
.tapi bila pak guard duk jerit..
terus jadi kelam kabut...
opis ku tinggalkan tanpa berkunci...

dah sampai kat bawah..
sempat lagi hand print sebelum balik..hehe..
aci dak lagu tue..

duduk la kat luar bangunan..
nampak la asap duk keluar dari tingkap 9..
bila tengok keadaan dah terkawal..aku minta la nak nek atas..
nak kunci opis...
tak dibenarkan..kena tunggu sampai bomba datang..


dalam 15 minit camtu kot..baru bomba sampai...
dia check semua dh okay..
katanya tak da apa..
alhamdulillah...cuma ada sedikit kebakaran dekat tingkat 9..
kalau aku tau kat tingkat 9...
sempat la aku kunci opis dulu..
jauh gi tu nak turun dari tingkat 9 ke tingkat 3..haha..
tp apapun..keadaan time tu cukup mencemaskan...
"BISA LURUH JANTUNG AKU"
 
Sekian...

No comments: