Friday, July 1, 2011

hOsPiTaL - rEfLeKsoLoGi

Kejadian dah dua minggu lepas..
Lepas balik kerja.. mak aku bagitau... Ngah aku (kakak mak aku)
masuk icu hospital bm
pengsan..tak sedar diri..
kebetulan plak masa dia pengsan tu tak da sapa kat rumah..
masa mak aku pegi dia dah terbaring sorang-sorang...
mak aku dh gtau dekat anak-anak dia..tapi alhamdullillah..masa ambulans datang ambil anak-anak dia dah sampai..elok-elok je....
bila masuk icu..doctor bagitau kata 50-50..
time tu kami hanya berserah pada allah..

so pada malam tu kami berkampung dekat hospital..
tp aku tunggu sampai pukul 12.00 tgh malam mcm tu la..
sebab ada anak2 kecik kan...
akak aku yang kat selangor pun balik malam tue..
pak su aku yang kat KL pun balik juga malam tue juga...
time tgh2 malam kat hospital takut juga la kan dengan budak-budak kecik nie..
alhamdulillah tiada apa2 yang berlaku..
cuma hanzalah la..sibuk nak tekan mesin air..kejap2 nak tekan2...
sampai abis duit syiling aku...
dia berlari-lari..datang2 kat aku minta duit
"ibu...nak wit..nk tikan ayiaq"
haha..pekat bahasa penang...

keesokkan harinya..kami berkampung lagi dekat hospital...
bukan apa..nk bagi semangat kat anak-anak makngah aku...
mereka dua beradik ja...

sesambil teman diaorang kat wad tu...
kami  bawa la anak-anak kat taman kat situ...
dan salah satu tempat kesukaan anak-anak aku kat sinila...

~REFLEKSOLOGI~
 awat yang duk garu kepala tu hanzalah..
tak tahan sakit ke...?

 pandai no..jalan pelan-pelan
sambil jalan duk jerit..
"Ibu..cakit..cakit"

 abang nasem..
maintain... jalan mcm tak ada apa ja...
padahal keluar dari tempat ni..melompat-lompat sakit..haha

 tuan punya blog..ala-ala mcm nak menari ja..haha
bukan apa.. time ni duk defence diri dari terkena balingan batu ...
hanzalah duk main baling batu plak.....
tu yang gambaq jadi lagu tue...

 adik refleksologi vontot sudah la ek..hehe

 tgk si adik..duk tgk apa abg dia duk wat...
nak belajaq la tue..

 ha... kan dan berebut..
nk amik benda yang abg dia pegang..

adik duk belajaq nak baling batu dari abgnya...

petang tu kami balik pun dekat kul 9 malam...

~alhamdulillah~
keadaan ngah aku dah bertambah sihat...
dah dipindahkan ke wad biasa...
mungkin esok lusa dah boleh balik..
Insyallah...

No comments: