Tuesday, March 9, 2010

CuTi-CuTi MaLaySia....

Erm..entri dh basi..tapi tetap nak cerita jugak.. Masa cuti hari raya cina ari tu..aku bercuti-cuti malaysia... aku satu family..kak aku yang dekat selangor satu family..n mak mentua aku kat cameron dengan abg ipar aku sefamily + adik ipar aku.. Destinasi kami adalah melaka...menginap di kawasan Bukit Beruang kot..best kat situ..angin sepoi-sepoi bahasa..nak kemana-mana pun dekat... Menghabiskan masa 3 hari 2 malam di melaka..kemudian..destinasi kami ke KL kejap..singgah masjid india...jalan-jalan cuci mata...lepas tu zaas terus ke umah mak mentua kakak aku dekat sekinchan..kak aku gerak balik dulu..dia tak singgah KL..so dia menyiapkan menu bakar-bakar malam tue..macam-macam ado..mentarang...sotong bakar..udang bakar..ikan bakar..ayam bakar..aduh..tak terlarat nak makan... Keesokannya..ingat nak gerak balik penang dah..tapi last minit punya keputusan... Nak gi berkelah plak kat teluk batik... cadangan diterima..terus zaas plak ke teluk batik..lepas bermandi manda di teluk batik..singgah jap kat umah kak cik aku kat manjung...kul 10.30 malam gerak balik penang..kul 1.00 pagi sampai penang.. aduh..letihnya...keesokkannya ada kursus fotografi..apalagi aku time tue...bertafakur sakan la... so, meh kita layan beberapa keping gambor yang sempat aku snap... sebabnya duk berkejaran dengan anak teruna aku yang baru mendapat kaki...so mana sempat aku snap lew... Bergambaran di atas beca... eh..sapa yang kat belakang tue?
Hanzalah naper tue? takut ker seronok naik beca tue?
My family with mother in law...n nurul hasanah
Hanzalah dengan ayah kesayangannya...
Tengok lah hanzalah nie...bukan main dia ngan udin tue..sebaya mereka nie..tua bulan jek..membuli udin la tue..
"Handsome tak saya dengan topi kowboy nie?"
Seronok hanzalah tengok ayahnya pakai topi kowboy..
Kincir Air Kesultanan melaka dekat ngan melaka river cruise..
Hanzalah di atas bot kat melaka river cruise..
Family abg nasem aku dari cameron highlands..
Fuh..lega akhirnya dapat naik ke darat..hampir sejam dalam bot tue..ngantuk pun ado... tapi best..dapat tengok sejarah melaka...
Posing berdua kejap...hihi..
Bas dua tingkat...tidak berbumbung...
Bergambar berlatar belakangkan menara taming sari..nun dibelakang... Awat yang hanzalah duk garu kepala tue?
Menara taming sari...nak naik..tapi beratur punya la panjang... malas nak tunggu...
Ni destinasi sebelum balik...kat perigi hang tuah..hanzalah siap mandi lagi kat situ.. ish..ish...tak berbaju plak tue....
Adik ipar aku no-oi..mencuba untuk menceduk air dari perigi hang tuah? reti ker tu no-oi...? Ni destinasi selepas 3 hari 2 malam di melaka... ke teluk batik.. ramai giler orang...agaknya musim cuti kot...
Hanzalah duk merenung apa la tue?
Tengok hanzalah tue? nak bagi mandi laut taknak..ajak naik ke atas..hehe... Erm..seronok berjalan-jalan dengan family nie... nnt nak plan gi langkawi la plak..insyallah.. walaupun letih...tetap enjoyyyyyyy.... apa-apapun aku bersyukur..kami selamat pegi dan balik... amin...

3 comments:

anummss said...

bestnyerrrr ngok pic akak n family holiday...
sy da lame nak sgt g hliday, p pai skang lom kesampaian... (-_-)

lynn82 said...

hehe...
anumms..ni pun holiday yang tak dirancang...sekali ajak terus jadik..
hehe.

anummss said...

p best glerr r kak ngok pic2 tuh...
geram jek sy..huhuhu..