Semalam..selepas balik dari menjadi urusetia peperiksaan dalam jam 4.30 petang camtue...n sampai umah dalam kul 5.00 petang..terus semayang asar..lepas tu..bersiap sedia untuk membakar ikan terubuk untuk menu makan malam...hehe..
pagi tu sebelum gi keja..abg nasem tanya nak makan apa malam nanti..dia nak gi market..so aku cakap ngan dia..teringin lew nak makan ikan terubuk..alhamdulilah..selamat ada ikannya..
so petang tu apa lagi..hehe.. jom kita layan aktiviti aku untuk petang semalam..
abg kesayanganku ini tengah cuba menghidupkan api...hehe..baru lepas hujan tue..
tengok air dalam longkang tue..penuh jek..selamat tak banjir...
Sunday, May 9, 2010
aKtiViTi AkU SeMaLam...
Thursday, May 6, 2010
aYaM GoReng KuNyit CiLi PaDi VeRsi AkU
Semalam aku wat ayam goreng kunyit cili padi...dah lama rasanya tak makan masakan ni..tetiba teringin plak..
so, meh la kita tengok ayam goreng kunyit cili padi versi aku...main tibai ja masukkan bahan-bahannya..janji sedap dimulut sudah la..hehe
Ni antara bahan-bahannya...bawang putih yang ditumbuk, bawang besar yang dipotong, carrot, cili padi yang ditumbuk sedikit, cili padi yang takpayah tumbuk...hehe..
Tuesday, May 4, 2010
JaLan-JaLan
Weekend ari tu..time labour day..bawa hanzalah jengjalan...
jengjalan kat mana? jengjalan kat mana lagi kalau bukan tesco..
tengok apa yang patut n murah..pastu rembat la skit2..takdala kata nak shopping sakan kat situ...hehe...
Masa mula-mula masuk tu..siapkan tempat hanzalah bermain siap-siap..dalam troli...contohnya seperti gambor di bawah ini..hehe
bergendang sakan yer hanzalah dalam troli nie...
Tapi tak sampai setengah jam pun duk dalam troli...inilah hasilnya yang dikerjakan oleh hanzalah...meronta-ronta minta nak turun..rupa-rupanya..erm....
Subscribe to:
Posts (Atom)